check
המחלקה לדרמטולוגיה (רפואת עור) | בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי

פרוצדורות

פרוצדורות במחלקה


שאלות נפוצות

שאלות נפוצות


צוות המחלקה

צוות המחלקה


דרמטולוגיה
המחלקה לדרמטולוגיה

לצורך תיאום תור אנו מזמינים אתכן ואתכם להשאיר לנו הודעת וואטסאפ בטלפון
050-2167941.
הטלפון אינו מיועד לשיחות רק להודעות כתובות או קוליות

Derm.vet@mail.huji.ac.il

 

Table of Contents

המחלקה לדרמטולוגיה (רפואת עור)

בדיקה אוטוסקופית

 

אודות המחלקה

 אנו שמחים לעדכן שהתחדשנו במערכת זימון תורים חדשה למחלקה!

לצורך תיאום תור אנו מזמינים אתכן ואתכם ליצור קשר בטלפון 050-2167941 ולהשאיר הודעה כתובה וברורה עם שם ומספר טלפון לחזור אליו.

במחלקה הדרמטולוגית אנו מאבחנים ומטפלים במקרי עור אוזניים מורכבים ולעתים מסובכים.

לשמחתנו מרבית מחלות העור אינן מהוות סכנת חיים, אך הן בהחלט פוגעות באיכות חייו של בעל החיים וכן באיכות חייהם של הבעלים. מחלות העור הן ברובן מחלות כרוניות שניתן לשלוט בהן בעזרת טיפול המותאם אישית לכל פציינט, כמובן לאחר אבחון המחלה וגורמיה. בבואנו לבחור את הטיפול המתאים אנו מתחשבים בגורמים רבים, כולל אופי בעל החיים, סגנון החיים שלו, היכולות והרצון של הבעלים, כל אלו ועוד יעזרו לנו למצוא את הטיפול המיטבי עבור בעל החיים והבעלים שלו.

מגוון המחלות המאובחנות ומטופלות במסגרת המחלקה כוללות:

אלרגיות - אלרגיה לטפילים, אלרגיה למזון, אלרגיה אטופית (atopic dermatitis) – מחלות על רקע אלרגי הינן דוגמא למחלה כרונית, שאינה מסוכנת מחד אך בעלת השפעה משמעותית על איכות החיים של בעל החיים ובעליו. אבחון נכון והתאמת טיפול אישי לכל פציינט משפרים מאוד את איכות החיים.

דלקות אוזנייםמעניין לדעת שבבעלי חיים דלקות אוזניים מתפרצות על רקע בעיות עור בשונה מהמצב בבני אדם, אצלינו דלקות אוזניים קשורות למערכת הנשימה (אף-אוזן-גרון). דלקות אוזניים כרוניות יכולות להיות להסתבך ולהיות קשות מאוד לטיפול. במחלקת דרמטולוגיה אנו מטפלים במקרים קשים של דלקות אוזניים. ראה ערך: פרוצדורות במחלקה.

טפילי עור כגון דמודקס, סקביאס, כלייטיילה, סטרלנזיה. חלק מהטפילים הם חלק מהפלורה הטבעית של העור ומתרבים תחת תנאי מחלה שונים וחלק מהטפילים הינם טפילים מדבקים. לכל טפיל המאחסן הייחודי לו וחלקם אף עלולים להיות מדבקים לבני אדם. במסגרת הליכי האבחון במחלקה נוכל לאבחן את סוג הטפיל ולתת את הטיפול המדוייק והמתקדם ביותר.

זיהומים עוריים זיהומים חיידקיים ופטרייתיים שונים. במסגרת הליכי האבחון במחלקה נוכל לאבחן את סוג הזיהום ולתת את הטיפול המדוייק והמתאים ביותר.

מחלות עור אוטואימוניות אלו מחלות יחסית נדירות ולרב דורשות אבחון ומעקב יחסית צמוד.

קרחות ונשירה מוגברתאחת התלונות השכיחות, גם במסגרת המרפאה הפרטית וגם במסגרת המרפאה הדרמטולוגית. ישנן סיבות רבות מאוד היכולות לגרום לאובדן שיער והתקרחות.

אבחון גידולים עורייםישנם גידולים עוריים נפוצים יותר ונדירים יותר. לרב אחרי האבחון וההסבר הראשוני נפנה להמשך טיפול במסגרת המחלקה האונקולוגית או המחלקה הכירורגית, בהתאם לסוג הגידול ומיקומו.

צוות המחלקה